۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است.

مکان‌های مورد استفاده برای فراغت بر فعالیت‌های فراغتی بسیار تاثیرگذار است و رفتارهای فراغتی هم بر مکان‌ها و جغرافیای آن تاثیر دارد. کلیه فعالیت‌های فراغتی در مکان‌ها اتفاق می‌افتد و اوقات فراغت در مکان‌های ساخته شده برای فراغت گذرانیده می‌شود.

دسترسی یکی از موضوعاتی است که در جغرافیای فراغت بسیار مهم است. معمولا ارائه دهندگان خدمات فراغتی می‌خواهند خدمات خود را در نزدیک مراکز پرجمعیت قرار دهند تا بیشترین بهره را از مکان فراغتی ببرند. به خاطر همین موضوع اکثر مراکز خرید و مراکز تفریحی معمولا در مرکز شهر واقع می‌شوند. چه بسیار مکان‌های فراغتی تاریخی که با وجود تاریخچه غنی نتوانسته‌اند به مکان توریستی مهمی تبدیل شوند چرا که دسترسی مناسبی برای آنها وجود ندارد.

در تحقیقی مشخص شده است آسیایی‌ها به ترتیب به لس آنجلس، لاس وگاس و سان فرانسیسکو سفر می‌کنند. آنها

فراغت در طول زندگی از اهمیت بسزایی برخوردار است. در صورتی که فعالیت‌های مناسبی در دوران کودکی انجام شوند، تاثیرات مثبت بلندمدت آن در بزرگسالی اتفاق خواهد افتاد. در این مطلب به ادامه پست قبلی در رابطه با رشد فراغت در دوره‌های مختلف زندگی می‌پردازیم.

رشد فراغتی جوانان 19 تا 25 سال

یک دانشجو در زندگی دانشگاهی خود دائم در حال کسب تجربه است و سعی دارد به استقلال واقعی برسد. او در دوران گذشته در فعالیت‌های خود تحت نظارت قرار داشته اما در دانشگاه می‌تواند آزادانه به دنبال کارها و فعالیت‌هایی برود که به آن‌ها علاقمند است و این موضوع به پرواز از قفس معروف است. جوانان

همه ما در سنین مختلف زندگی همان طور که در زندگی رشد می‌کنیم در فراغت خود هم رشد پیدا می‌کنیم. در هر مرحله زندگی ما می‌توانیم فعالیت درست فراغتی را انجام دهیم یا فعالیت نادرستی در فراغت خود داشته باشیم. هر فردی باید پیش از آنکه وارد مرحله بعدی فراغتی خود شود مرحله قبل را به خوبی طی کرده باشد. بدین منظور افراد باید به مراحل فراغتی خود دقت کنند و ببینند چه چیزهایی باعث شده است که به فعالیت‌های فراغتی خاص علاقمند شوند.

رشد فراغتی کودکان 3 تا 7 سال

در مطلب قبل راجع به انتخاب ورزش صحبت کردیم و عواملی که می‌توانند در انتخاب ورزش ما نقش داشته یاشند را مورد بررسی قرار دادیم. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که چگونه و چطور می‌توانیم انگیزه خود برای ورزش پایدار حفظ کنیم.

حفظ علاقه و اشتیاق

ما باید فعالیت ورزشی خود را به شکلی انجام دهیم که علاقه و اشتیاق ما از بین نرود. برای حفظ علاقه و اشتیاق به ورزش نیاز است به آرامی و به تدریج ورزش کنیم. ما به دنبال قهرمان شدن در ورزش نیستیم. به دنبال حال خوب از ورزش هستیم. برای این موضوع باید به مرور سختی ورزش را افزایش دهیم. دیدن افراد سطح بالاتر نباید ما را وسوسه کند که سریع بخواهیم مسیر پیشرفت را طی کنیم.

باید بدانیم که