در مطلب قبل راجع به انتخاب ورزش صحبت کردیم و عواملی که می‌توانند در انتخاب ورزش ما نقش داشته یاشند را مورد بررسی قرار دادیم. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که چگونه و چطور می‌توانیم انگیزه خود برای ورزش پایدار حفظ کنیم.

حفظ علاقه و اشتیاق

ما باید فعالیت ورزشی خود را به شکلی انجام دهیم که علاقه و اشتیاق ما از بین نرود. برای حفظ علاقه و اشتیاق به ورزش نیاز است به آرامی و به تدریج ورزش کنیم. ما به دنبال قهرمان شدن در ورزش نیستیم. به دنبال حال خوب از ورزش هستیم. برای این موضوع باید به مرور سختی ورزش را افزایش دهیم. دیدن افراد سطح بالاتر نباید ما را وسوسه کند که سریع بخواهیم مسیر پیشرفت را طی کنیم.

باید بدانیم که پیشرفت صحیح در تندرستی، تناسب اندام و مهارت‌های حرکتی و ورزشی در طول زمان حاصل می‌شود. مدت زمانی که ورزش می‌کنید را با تعداد دفعاتی که به عنوان مثال در هفته ورزش می‌کنید، متناسب کنید و فقط مقدار کمی بر شدت ورزش در هفته بیفزایید. ایجاد علاقه در ورزش به راحتی اتفاق می‌افتد اما حفظ علاقه و اشتیاق نیازمند انضباط شخصی و رعایت کردن جزئیات کوچک است.

حفظ انگیزه

برای از دست ندادن انگیزه خود در ورزش لازم است تغییر ایجاد کنید. می‌توانید محیط ورزشی خود را تغییر دهید، می‌توانید به حرکت‌های ورزشی خود تنوع دهید، می‌توانید البسه ورزشی خود را در روزهای مختلف تغییر دهید. شما هنگام ورزش خیلی مهم است که از لباس و تجهیزات مناسب استفاده کنید. اگر از کفشی که مناسب ورزش شما نیست، استفاده کنید خیلی سریع نه تنها به انگیزه خود برای ورزش بلکه به سلامتی خود آسیب می‌زنید.

مورد دیگری که می‌توان برای حفظ انگیزه انجام داد تبدیل ورزش به نوعی ارتباط اجتماعی است. زمانی که شما از طریق ورزش با انسان‌های مناسب دیگری آشنا می‌شوید احساس بهتری برای ادامه ورزش خود دارید. خیلی به دنبال تمرین ورزشی نباشید. برخی اوقات نیاز است فعالیت ورزشی را به صورت بازی انجام دهید و شور و نشاط به فعالیت ورزشی خود اضافه کنید. تمرکز خود را در ورزش حفظ کنید و از چیزهایی که موجب حواس‌پرتی شما در ورزش می‌شود اجتناب کنید. موزیک مثبت و روحیه‌بخش در هنگام ورزش گوش کنید. اهنگ‌ها باید متناسب با شدت ورزش شما انتخاب شوند.

برای از بین نرفتن انگیزه در ورزش لازم است واقع‌بین باشید، هدف‌های صحیحی با توجه به توانایی و میزان ورزش خود باید انتخاب کنید و به خاطر عملکردهای خوب در انجام ورزش منظم یا دستاوردهای جدید به خودتان پاداش دهید.

۱ ۰